ГОТУЄМОСЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
6 КЛАС
ТЕМА: РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ
Запитання 4 рівня складності: ( 3 бали)
1. Що вам відомо про експедицію Х.Колумба для пошуків морського шляху до Індії? Опишіть подорож.
2.Що вам відомо про першу навколосвітню подорож? Опишіть подорож.
3.Що вам відомо про відкриття Антарктиди? Опишіть подорожі.( 2)
4.Що вам відомо про відкриття Австралії? Опишіть подорожі. ( 3)
Запитання 3 рівня складності:
( 1 бал )
1. Який період і чому називають епохою Великих географічних відкриттів?
Які відкриття зробили єгиптяни, фінікійці?
Які методи досліджень застосовує географічна наука?
З якою метою були організовані експедиції нового часу?
( 2 бали )
2. Як і коли зародилась географічна наука?
Порівняйте карти світу Ератосфена та Птолемея.
Які причини і наслідки навколосвітніх подорожей?
Які дослідження проводять учені-географи у наш час?
Запитання 2 рівня складності
( 1 бал )
1.Назвіть джерела географічних знань.
2. Як називають період кінця 15-середини 18 ст.?
3.Що вам відомо про походження назви "Америка"?
4.Як називається українська науково-дослідна станція в Антарктиді?
5.Коли вдруге і ким був відкритий материк Австралія?
6.Які науки входять до складу фізичної географії?
7.Які науки складають систему географічних наук?
8.Ким було відкрито мис Доброї Надії?
9.Чому Ф.Магеллан не зміг повернутися до Іспанії?
10.Хто і чому дав назву Тихому океану?
11.Які відкриття зробили вікінги?
12.Чому Ератосфена називають "батьком географії"?
Запитання 1 рівня складності ( по 1 балу )
Див тести підручник с.37 запитання 1-7
Готуємось до
контрольної роботи
з теми:
Земля на
плані та карті
Запитання
ІІ рівня складності:
Дайте визначення: : 1)географічна широта, 2) нульовий меридіан, 3) план місцевості, 4)карта; 5) географічні координати, 6) екватор, 7) азимут; 8) географічна довгота, 9) паралелі. 10)масштаб; 11) меридіани,12)
градусна сітка.
Запитання ІІІ рівня складності:
Оцінюється в
1 бал:
1. А). Переведіть
числовий масштаб в іменований:
1:5 000;
Б)
Переведіть іменований
масштаб у числовий:
в 1 см – 75 км.
А) Переведіть числовий масштаб в іменований: 1: 90 000 000;
Б) Переведіть іменований масштаб
у числовий: в 1 см – 40 м.
А).Переведіть
числовий масштаб в
іменований: 1:4 500;
Б)Переведіть іменований
масштаб у числовий: в 1 см – 15 км.
А).Переведіть числовий масштаб в іменований: 1:8 300 000;
Б).
Переведіть іменований масштаб у числовий: в 1 см – 350 м.
2. А).Визначте пункт
за даними координатами: 50º пд..ш., 70º сх..д.
Б) Визначте
координати гори Джомолунгма.
А). Визначте
пункт за даними
координатами: 44º пн..ш., 132º сх..д.
Б).Визначте
координати міста Москва.
А). Визначте
пункт за даними
координатами: 16º пд..ш., 48º зх..д.
Б). Визначте координати
міста Вашінгтон.
А). Визначте
пункт за даними
координатами: 36º пн..ш., 52º сх..д.
Б). Визначте
координати міста Мехіко.
3. 1. Моряки
знайшли в океані
пляшку в якій
був папір з
проханням про допомогу. Вода розмила
надпис і залишилося
лише: «24º…ш. і …сх. …на остр… ..айван…»
2. По карті
визначте, про яке місто
йде мова: «Це місто розташоване на …пн..ш. і
2º …д. Це столиця великої європейської
держави. Місто дуже красиве,
в ньому
багато старовинних замків,
парків, фонтанів.
По місту тече річка Сена. Відновіть запис.
3. Визначте місцезнаходження моряків, які
зазнали катастрофи, за допомогою
даних, що збереглися на
папері: 121º…д. і … пн..ш. на
острові …айвань. Від-новіть запис.
4. Це місто-порт, розташований на
сході материка, його координати: 43º… ш.
і 132º… . Що
це за місто? Відновіть запис.
Запитання VІ рівня
складності:
1. Складіть
напрям маршруту у
масштабі 1:10 000. Ми вийшли
зі школи і
пройшли 50м стежкою за
А=180º, яка проходить по
луках, що ростуть
на пд. від
школи. Потім звернули за А=135º і
через 100м перетнули
дорогу,що проходить з пн. на пд. Мимо школи. За дорогою починається
листяний ліс, в якому
ми пройшли по
стежці 500м за
А=90º і вийшли до джерела.
На відстані 150 м під А=315º знаходиться вітряк.
2. Складіть шлях подорожі у м-бі
1:10 000. Ми пройшли від станції 150м по
листяному лісу до джерела за А =135º,звідки пішли грунтовою до догою за А=270º,подолавши 500м до дороги, що проходить з пн. на пд. мимо школи. Ліс
закінчився. Від дороги ми звернули за А=315º і по стежці луками пройшли 100м,
потім на пн. ще 50м до школи.
Тема "Літосфера" 6 клас
Готуємось до контрольної роботи
Тема: «Літосфера»
1.Дайте визначення: літосфера; шельф; вивітрювання, літосферні плити, ядро; материковий схил, області складчастості; гейзер; епіцентр землетрусу; дюни; платформа.
3Р.1.
· Опишіть типи земної кори.
· Намалюйте будову вулкана, поясніть де вони найчастіше і чому виникають. Наведіть приклади.
· Опишіть будову океанічного дна
· Поясни гіпотезу походження материків та океанів.
2.
· Намалюйте будову землетрусу, поясніть де вони найчастіше і чому виникають. Наведіть приклади.
· Поясніть, як відрізняються рівнини за висотою,походженням та віком. Наведіть приклади.
· Поясніть, як відрізняються гори за висотою, походженням та віком. Наведіть приклади
· Поясніть, які бувають види вивітрювання та яку руйнівну роботу виконують вітер, води та людина.
4Р. Розв’яжіть задачу:
v Визначте температуру у шахті на глибині 99 м, якщо температура припо- верхневого шару земної кори становить -5ºС.
v Визначте температуру у шахті на глибині 990 м, якщо температура приповерхневого шару земної кори становить +10ºС.
Презентація Внутрішня будова Землі 6 клас ( тема Літосфера).
Презентація
Гіпотези походження материків та океанів. Рухи літосферних
плит.
https://drive.google.com/file/d/0B_4mFOhj6H75RGc1alVwWVVUUUk/view?usp=sharing
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
МІНЕРАЛИ ТА ГІРСЬКІ ПОРОДИ
https://drive.google.com/file/d/0B_4mFOhj6H75ajNNS3Naak83bDA/view?usp=sharing
Презентація
Землетруси
https://drive.google.com/file/d/0B_4mFOhj6H75bWZLTVV6N01HOWc/view?usp=sharing
АТМОСФЕРА
( УЗАГАЛЬНЮЄМО ВИВЧЕНЕ )
Дайте визначення: атмосфера, відносна вологість, смог, амплітуда температур, погода, 3 кислотні дощі, атмосферний тиск, клімат, парниковий ефект, вітер, абсолютна вологість, глобальне потепління.
Завдання ІІІ рівня складності ( 1 бал )
Побудуйте розу вітрів.
Побудуйте діаграму опадів.
Побудуйте графік річного ходу температур.
Побудуйте діаграму хмарності:
Завдання ІІІ рівня складності ( 2 бали )
-Поясніть, як і чому так розподіляються пояси атмосферного тиску на Землі.
- Поясніть, як і чому так розподіляються опади на Землі.
- Поясніть на конкретних прикладах які чинники і як формують клімат. - Поясніть, чому сформувались кліматичні пояси. Яка відмінність між основними і перехідними кліматичними поясами? Наведіть приклади кліматичних поясів. Опишіть один з них ( на вибір).
Розв’яжіть задачу:
За температури -20ºС абсолютна вологість повітря дорівнює 0,55 г/м³. Обчисліть відносну вологість повітря, якщо відомо, що абсолютна вологість повітря за наведеної температури у стані насичення становить 1г/м³.
Тиск повітря біля підніжжя гори на висоті 100 м над рівнем моря становить 750 мм.рт.ст., а на вершині гори в цей самий час – 650 мм.рт.ст. Обчисліть абсолютну і відносну висоту гори.
Обчисліть відносну вологість повітря, якщо абсолютна вологість становить 6г/м³, а вологість насичення за температури 15ºС сягає 12,8г/м³.
Біля підніжжя гори на висоті 200м над рівнем моря тиск 756мм.рт.ст., а на вершині гори в той самий час тиск – 620 мм.рт.ст. Визначте відносну і абсолютну висоту гори.
Готуємось
до
контрольної роботи
Тема:
Гідросфера
Запитання ІІ
рівня складності:
Дайте
визначення: гідросфера, болото, заплава, планктон, айсберг, затока, нектон, озеро, повінь, цунамі, острів, басейн річки.
Запитання ІІІ
рівня складності:
1.Установіть відповідність:
А
внутрішні моря 1.Дрейка, Магелланова
Б
окраїнні моря 2.Аравійське,
Охотське
В
протоки 3.Аральське,
Каспійське
Г
затоки 4.Чорне,
Середземне
5.Бенгальська,Біскайська
2.Установіть відповідність:
А
озера 1.Об, Єнісей
Б
річки 2.Анхель,
Вікторія.
В
водосховища 3.Вікторія, Балхаш.
Г
водоспади 4.Каховське,
Кременчуцьке
5.Охотське,
Аравійське
3.
Охарактеризуйте географічне
положення Амазонки за
таким планом:
1.У якій
частині якого материка
протікає.
2.Де
бере початок.
3.У якому
напрямку тече.
4.Куди впадає, до басейну якого океану належить.
5.Праві та
ліві притоки.
6.Які географічні
об’єкти розташовані поруч.
4.
Охарактеризуйте
географічне положення річки
Об за таким
планом:
1.У якій
частині якого материка
протікає.
2.Де
бере початок.
3.У якому
напрямку тече.
4.Куди впадає, до басейну якого океану належить.
5.Праві та
ліві притоки.
6.Які географічні
об’єкти розташовані поруч
Запитання ІV рівня
складності:
1.Назвіть усі відомі
вам види хвиль та
поясніть причини їх утворення. Як їх використовує людина?
2.Охарактеризуйте всі
ресурси Світового океану. Як
їх використовує людина?
3.Які
бувають типи боліт
та чим вони
відрізняються? Яка їх роль
у природі?
4.Як
і які підземні води
використовує людина для своїх
потреб?
Немає коментарів:
Дописати коментар